مطابق اطلاعات داشبورد مدیریتی سامانه مجلس و به زعم علیرضا ورناصری نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس، وی طی یکسال اخیر در زمره فعالترین نمایندگان بوده است. اگر چه این موضوع متناسب با تعداد تذکرات، مکاتبات، فرآیندها و فعالیت های نمایندگان مجلس صورت می گیرد اما باید پرسید که بازخورد این میزان فعالیت ها برای حوزه انتخابیه و شهروندان چگونه بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیماش ، آن گونه که پیداست علیرضا ورناصری در زمره فعالترین نمایندگان مجلس طی یکسال اخیر بوده است. این موضوع در پی فعالیت ها، پیگیری ها، تذکرات و مکاتبات نمایندگان طی یکسال اخیر محقق شده است. با نگاهی به انبوه جلسات و تذکرات شفاهی و کتبی علیرضا ورناصری به وزرای مختلف باید گفت آن گونه که می بایست بازخورد قابل توجهی را در حوزه انتخابیه شاهد نبوده ایم. در همین راستا می توان به تذکرات ورناصری به وزیر نیرو در خصوص قطع مکرر برق و عدم پایداری آب در بسیاری از مناطق حوزه انتخابیه اشاره داشت. موضوعی که با توجه به وجود دو سد و نیروگاه در حوزه متبوع همچنان به قوت خود باقی ست. از سوی دیگر علیرغم تذکر علیرضا ورناصری به‌همراه ۲۸ نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت درباره ضرورت تسریع در توسعه واکسیناسیون در مناطق محروم و صعب‌العبور، همچنان روند واکسیناسیون آن چنان که می بایست رضایتبخش نبوده و بسیاری مناطق محروم همچنان در صف دریافت واکسن هستند.

از دیگر موارد مشابه می توان به تذکر کتبی ورناصری و اعلام مراتب گلایه مندی به سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان اشاره نمود. این موضع اگر چه با توجه به شکایت رسمیِ باشگاه نفت مسجدسلیمان از مجتبی حسینی بعلت فسخ یکطرفه قرارداد و پیوستن به تیم ذوب آهن اصفهان صورت گرفت اما باید خاطرنشان ساخت در حوزه ورزش و جوانان همچنان با نارسایی ها و مشکلات بسیاری همراه است. موضوعی که می تواند با توسعه زیرساخت های ورزشی و تغییر رویکرد وزارت متبوع به حوزه جوانان صورت پذیرد. افزون بر این بایستی به تذکرات ورناصری وزیران آموزش و پرورش، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت نیز اشاره داشت که طی یکسال اخیر صورت گرفته است. هر چند حوزه آموزش و پرورش با تحول خاصی همراه نبوده و حتی اداره مزبور در مسجدسلیمان نیز ۱۶ ماه با سرپرست اداره می شود. در حوزه راه و شهرسازی نیز راههای مواصلاتی شهرستان با جذب اعتبارات خاصی همراه نبوده اند و وضعیت جاده میانبر نیز علیرغم آن که گفته شد مجوز زیست محیطی آن صادر شده همچنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. همچنین در حوزه صمت نیز برای گرانی های روز افزون و عدم تطابق قیمت ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی تخصیص داده شده نیز چاره ای اندیشه نشد تا بازخورد تذکرات شفاهی و کتبی نماینده مردم در مجلس برای شهروندان آن چنان ملموس نباشد.

با تمام این تفاسیر باید گفت شهروندان آن چه را که در عمل ملموس است و تغییرات حوزه های مختلف به شمار می رود را در زمره عملکرد نماینده مجلس به شمار می آورند. از این رو انتظار می رود بازخورد تذکرات، مکاتبات، پیگیری ها و جلسات نماینده مجلس به گونه ای انجام شود تا شاهد تغییرات شاخص و چشمگیر در سطح حوزه انتخابیه باشیم و میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد نماینده افزایش یابد.

  • برچسب ها:

    به اشتراک بگذارید :

    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد