طی روزهای اخیر علیرضا ورناصری به عنوان سرپرست اداره بهزیستی شهرستان اندیکا معارفه شد. پیش از این در مردادماه ۱۴۰۰ علیرضا ورناصری دیگری به عنوان رئیس جدید اداره آموزش و پرورش اندیکا معرفی گردید ضمن این که نماینده فعلی مردم شهرستان اندیکا در مجلس نیز علیرضا ورناصری است.
به گزارش سیماش نیوز ، بیش از یک دهه از شهرستان شدن منطقه اندیکا می گذرد که طی این مدت با چالش های مختلفی روبرو بوده است و به نظر می رسد نارسائی ها در زمینه خدمات رسانی به شهروندان در برخی حوزه ها را از جمله مهمترین عوامل مهاجرت اهالی این منطقه می توان بر شمرد. کمبود امکانات و زیرساخت های بهداشتی، درمانی، ورزشی، رفاهی، آموزشی و… از جمله مواردی است که در برخی مناطق شهرستان اندیکا موجبات رنج آوری شهروندان را ایجاد نموده است. علاوه بر این شهرستان اندیکا ۶۱۲ روستا دارد که حدود ۳۰ درصد روستاهای آن دارای طرح هادی مصوب شده هستند. اگر چه پیگیری ها در راستای تهیه و تصویب طرح هادی برای کلیه این روستاها بایستی صورت پذیرد، اما مشخص نیست که نحوه خدمات رسانی به روستاهای دارای طرح هادی مصوب چگونه است و آیا خدمات صورت گرفته در منطقه پاسخگوی نیاز اهالی بوده است؟ و اصولاً کیفیت این خدمات به گونه ای بوده که کاهش آمار مهاجرت روستاییان به شهر را شاهد باشیم؟!
علیرضا ورناصری نماینده مردم اندیکا در مجلس تابستان سال گذشته با اشاره به برخی اقدامات انجام گرفته در این شهرستان بیان داشت: اندیکا از مهم‌ترین قطب‌های انرژی کشور است اما در حوزه محرومیت‌زدایی توسط وزارت کشور به عنوان پایلوت انتخاب شد؛ با قاطعیت می گویم که در همه حوزه‌های زیرساختی دچار مشکلات، مغفول است که باید به طور مستمر این مشکلات پیگیری شوند تا این محرومیت گسترده کاهش یابد. اندیکا با وجود برخورداری از زمین‌های مرغوب و منابع مطلوب آب اما در زمینه‌های پزشکی و درمان، آموزش، راه‌ها، رفاه اجتماعی، اشتغال و ارتباطات دچار محرومیت فزاینده‌ای است.
با این حال شهرستان اندیکا از جمله مناطق محرومی است که می بایست در اولویت و کانون توجه فعالیت های عمرانی و توسعه ای قرار گیرد. هر چند گاهاً خبر از انجام اقداماتی در این خصوص به گوش می رسد اما این پرسش همواره به ذهن متبادر می سازد که چرا مردم اندیکا انگیزه ای برای ماندگاری ندارند؟ چرا پیگیری ها در خصوص احداث بیمارستان در اندیکا نتیجه بخش نبوده است؟ مشکلات آب شرب و برق مناطق مختلف اندیکا تا چه اندازه مرتفع شده؟ علاوه بر این چه برنامه هایی برای تقویت زیرساخت ها برای جلوگیری از افزایش مهاجرت ساکنین مختلف اندیکا تدوین و در حال پیگیری است؟
علیرغم آن چه گفته شد این روزها برخی انتصابات بیش از آن که زمینه ساز توانمندی اندیکا از حیث مدیران پیگیر و ایده پرداز برای برون رفت از وضعیت موجود باشد، شاید بی توجهی به سیل مهاجرت از اندیکاست. موضوعی که می تواند یکی از بزرگترین نقیصه های عدم اجرای بهسازی و نارسایی ها در عملی نمودن تقویت زیرساخت ها به شمار می رود. از این رو امیدواریم تا ضمن توجه بیشتر به مسائل و مشکلات مردم شهرستان اندیکا، ضمن ایجاد زیرساخت های مورد نیاز در کلیه زمینه ها، اجرای بهینه طرح هادی در روستاها و توجه بیشتر به مقاوم سازی بناها در شهرستان با کاهش آمار مهاجرت و افزایش سطح رضایتمندی شهروندان از خدمات ارائه شده و امکانات محل زندگی خود مواجه شویم.

  • برچسب ها:

    به اشتراک بگذارید :

    مطالب مشابه
    1 دیدگاه
    1. افروغ

      کاش کمک می‌کرد ب مردم قول دادن ب ی دختربچه مسجدسلیمانی هزینه عمل شوبدن زدزیرحرفش

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد