در حالی که طی بیانیه روابط عمومی دفتر نماینده مردم مسجدسلیمان هرگونه دخالت وی را در انتصابات اخیر تکذیب نموده اما با نگاهی به روند انتصابات ۱۶ ماه اخیر در حوزه انتخابیه یک نام خانوادگی خاص بیش از همیشه پررنگ تر جلوه نموده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سیماش به نقل از عصر اولین ها، با نگاهی به انتصابات ۱۶ ماه اخیر در شهرستان های اندیکا و مسجدسلیمان، یک نام خانوادگی خاص بیش از گذشته پررنگ تر جلوه می نماید. با انتصاب سرپرست مدیریت منابع انسانی شرکت نفت مسجدسلیمان، وی به جمع انتصابات قبلی از جمله رئیس دانشگاه فرهنگیان، رییس اداره بهزیستی، مدیرآموزش و پرورش اندیکا، معاونت پیشین اداری مالی شهرداری و مسئول فعلی مراجعات مردمی دفتر نماینده، معاونت قبلی خدمات شهرداری و سرپرست توسعه منابع انسانی فعلی، شهردار آبژدان، مسئول اورژانس اندیکا، دبیر کمیسیون ماده ۷۷ شهرداری مسجدسلیمان اضافه شده است.

از سوی دیگر در حالی که در برخی استان‌ها فشار نمایندگان مجلس برای انتصاب نزدیکان خود در مناصب اجرایی ادامه دارد، مدیرکل انتخابات شورای نگهبان معتقد است با توجه به‌ سوگند نمایندگان برای صیانت و حفاظت از قانون اساسی، اگر نماینده‌ای بخواهد سهم‌خواهی کند و در عزل و نصب‌ها دخالت کند خلاف استقلال قوا و موضوع اصل ۵۷ قانون اساسی است.

با تمام این تفاسیر اگر چه طی بیانیه اخیر روابط عمومی دفتر نماینده مسجدسلیمان صراحتاً نقش وی در انتصابات اخیر را تکذیب نموده اما همچنان شائبه ها در خصوص نقش وی در انتصابات وجود دارد. افزون بر این به زعم برخی فعالین سیاسی و اجتماعی شهرستان، انتصاب های قومیتی شکاف عمیقی در توسعه مسجدسلیمان بوجود می آورد. از این رو امیدواریم نهادهای نظارتی انتصابات منطقه را مورد پایش و بررسی دقیق تری قرار داده تا انتصابات مبتنی بر شایسته سالاری و روند حاکم بر سیستم اداری صورت پذیرد.

  • برچسب ها:

    به اشتراک بگذارید :

    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد