رئیس ستاد انتخابات خوزستان تعداد شعب اخذ رای در این دوره از انتخابات در استان را سه هزار و ۷۵۷ شعبه اعلام کرد.

علی حسین حسین زاده اظهار کرد: برای این دوره از انتخابات سه هزار و ۷۵۷ شعبه اخذ رای پیش بینی شده که یک هزار و ۸۹۲ شعبه شهری و یک هزار و ۸۶۵ شعبه روستایی هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان افزود: از تعداد کل شعب ۲ هزار و ۸۲۵ شعبه ثابت و ۹۳۲ شعبه نیز سیار هستند.

حسین زاده از آغاز مانور انتخابات الکترونیکی از امروز خبر داد و گفت: به منظور آشنایی رای دهندگان در چهار شهر استان (خرمشهر، ماهشهر، امیدیه و بهبهان) که قرار است انتخابات الکترونیکی برگزار شود، دستگاه های اخذ رای در نقاط پرتردد از امروز مستقر شده است.

وی با اشاره به پیگیری آنتن دهی در استان اضافه کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد استان تحت پوشش شبکه مخابراتی و اینترنتی است و برای پوشش سایر نقاط نیز در حال تلاش هستیم.

حسین زاده همچنین درباره بررسی رد صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهر و روستا در شورای عالی نظارت اظهار کرد: روند بررسی ردصلاحیت ها ادامه دارد و تا کنون گزارشی از تایید صلاحیت داوطلبان به ستاد استان ارسال نشده است.

پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.

۱۶ هزار و ۹۱۳ نفر در خوزستان برای انتخابات شوراهای شهر و روستا داوطلب شده اند، که چهار هزار و ۵۵ نفر برای انتخابات شورای شهر و ۱۲ هزار و ۸۵۸ نفر نیز برای شورای روستاها ثبت نام کرده اند.

انتخابات شورای اسلامی روستایی در ۲ هزار و ۲۵۰ روستای خوزستان برگزار می شود که از این تعداد حدود ۲ هزار و ۸۰ روستا که جمعیت کمتر از یک هزار و ۵۰۰ نفر دارند دارای شوراهای سه نفره و ۱۷۰ روستا با جمعیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر دارای شوراهای پنج نفره خواهند بود.

همچنین پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهری در ۷۶ شهر خوزستان برگزار می شود. ۶۰ شهر در استان با جمعیت کمتر از ۵۰ هزار نفر وجود دارد که دارای شوراهای پنج نفره خواهند بود.

۱۳ شهر خوزستان جمعیت بین ۵۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر دارند که شوراهای آنها هفت نفره، ۲ شهر (آبادان و دزفول) خوزستان جمعیت ۲۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار نفر دارند که شوراهای آنها ۹ نفره و کلانشهر اهواز که جزو شهرهای با جمعیت یک میلیون تا ۲ میلیون نفر است، دارای شورایی با ۱۳ نفر عضو خواهد بود.

ایرنا

  • برچسب ها:

    به اشتراک بگذارید :

    مطالب مشابه

    شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

    - کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
    - آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد